Think-Pink is de naam van de nationale borstkankercampagne in België. De vzw werd opgericht in 2007 door Heidi Vansevenant en is vooral actief in het kader van sensibilisering en bewustmaking van vrouwen.

De organisatie geeft ook financiële steun aan borstkankerpatiënten via eigen fondsen. In 2014 werd ook gestart met het SMART-fonds voor wetenschappelijk onderzoek in België. Borstkanker is de belangrijkste doodsoorzaak bij vrouwen boven 35 jaar in België. Elke dag sterven gemiddeld 7 vrouwen aan borstkanker. Volgens cijfers van de WHO wordt nergens ter wereld meer borstkanker vastgesteld dan in België.

Think pink vraagt meer aandacht voor borstkanker en financiert wetenschappelijk onderzoek dat de meest voorkomende kanker bij vrouwen bestrijdt. Zij informeren, sensibiliseren, financieren wetenschappelijk onderzoek en ondersteunen zorg- en nazorgprojecten.

Neem dus zeker een bezoekje op hun website : www.think-pink.be/nl/.

 

Think-Pink Challenge

Think-PinkChallenge-6529